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Abolitionism

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Whittier, John Greenleaf

휘티어

Whittier, John Greenleaf (b. Dec. 17, 1807, near Haverhill, Mass., U.S.--d. Sept. 7, 1892, Hampton Falls, Mass.), American poet and Abolitionist who, in the latter part of his life, shared with Henry Wadsworth Longfellow the distinction of being a household name in both England and the United States.

휘티어 (John Greenleaf Whittier). 

1807. 12. 17 미국 매사추세츠 헤이버힐 근처~1892. 9. 7 매사추세츠 햄프턴폴스. 미국의 작가, 노예제 폐지론자. 
그의 성격과 중요성은 '퀘이커의 투사', '자유의 음유시인', '인간의 친구' 등 그에 관한 전기(傳記)의 제목과 부제를 통해 짐작할 수 있다. 그의 시들은 많은 종파에서 찬송가로 불리고 있다. 말년에 휘티어는 롱펠로와 더불어 영국과 미국에서 가장 잘 알려진 명사가 되었다.

Born on a farm into a Quaker family, Whittier had only a limited formal education. He became an avid reader of British poetry, however, and was especially influenced by the Scotsman Robert Burns, whose lyrical treatment of everyday rural life reinforced his own inclination to be a writer.  농가에서 청교도와 퀘이커교도의 후예로 태어난 그는 교구 학교를 마친 뒤 헤이버힐 중등학교를 2학기 다닌 것으로 정식 교육을 마쳤다. 그의 가정은 종교만큼이나 학문도 사랑했다. 휘티어는 처음에 로버트 번스, 바이런, 월터 스콧에게 열중했지만, 이 열정은 곧 스펜서, 셰익스피어, 밀턴 및 앤드루 마벨에게로 확대되었다. 워즈워스, 콜리지, 찰스 램은 그가 오랫동안 좋아한 작가들이었다. 그가 가장 존경한 사람은 밀턴이었다. 그는 자유의 사도이며 올바른 삶을 촉구한 밀턴을 모방하려고 애썼다.
Whittier's career naturally divides into four periods: poet and journalist (1826-32), Abolitionist (1833-42), writer and humanitarian (1843-65), and Quaker poet (1866-92). At age 19 his poem "The Exile's Departure" was accepted by the Abolitionist William Lloyd Garrison for publication in the Newburyport Free Press. Garrison encouraged other poetic contributions from Whittier, and the two men became friends and associates in the Abolitionist cause. Whittier soon turned to journalism. He edited newspapers in Boston and Haverhill and by 1830 had become editor of the New England Weekly Review in Hartford, Conn., the most important Whig journal in New England. He also continued writing verse, sketches, and tales, and he published his first volume of poems, Legends of New England, in 1831. In 1832, however, a failed romance, ill health, and the discouragement he felt over his lack of literary recognition caused him to resign and return to Haverhill. 휘티어는 시인이자 언론인(1826~32), 노예제 폐지론자(1833~42), 작가이며 인도주의자(1843~65), 그리고 퀘이커 시인(1866~92)이었다. 그는 노예제 폐지론자인 윌리엄 로이드 개리슨에게 자극을 받아 열정적으로 수많은 작품을 썼다. 그러나 시는 현실 직업에 소용이 없다는 부친의 설득을 받아들여 언론으로 전향했다. 그는 보스턴과 헤이버힐에서 신문을 편집했고, 1830년에는 코네티컷 주 하트퍼드에서 〈뉴잉글랜드 위클리 리뷰 New England Weekly Review〉의 편집장이 되었다. 이 신문은 뉴잉글랜드에서 가장 중요한 휘그당 신문이었다. 이 시기에 휘티어는 뉴잉글랜드에 대한 시와 단편 및 이야기를 썼고, 최초의 시집인 〈뉴잉글랜드의 전설 Legends of New England〉(1831)을 출판했다. 부친이 죽자 고향에 있어야 할 필요가 생겨 1832년 직장을 그만두고 헤이버힐로 돌아갔다. 그가 귀향한 데는 문학적으로 인정받지 못한 것 때문에 낙심한데다 사랑에 실패하고 건강이 나빠졌다는 이유도 있었다.
Deciding that his rebuffs had been caused by personal vanity, Whittier resolved to devote himself to more altruistic activities, and he soon embraced Garrisonian Abolitionism. His fiery antislavery pamphlet "Justice and Expediency" made him prominent in the Abolitionist movement, and for a decade he was probably its most influential writer. He served a term in the Massachusetts legislature, spoke at antislavery meetings, and edited the Pennsylvania Freeman (1838-40) in Philadelphia. In 1840 he returned to live in Amesbury with his mother, aunt, and sister. 자신의 좌절은 자만심 탓이었다는 판단을 내린 그는 좀더 이타적인 활동에 헌신하기로 결심했고, 곧 개리슨의 노예제 폐지론을 받아들였다. 그는 격렬한 내용의 소책자 〈정의와 방편 Justice and Expediency〉으로 노예제 폐지 운동에서 두드러진 존재가 되었고, 그후 10년 동안 이 운동에서 가장 영향력 있는 작가로 부각되었다. 또한 매사추세츠 주의회 의원으로 1차례 선출되었고 보스턴과 워싱턴에서 로비스트로 유명해졌다. 1836년부터 그는 모친과 이모, 그리고 누이와 함께 에임스버리에서 살았다.
By 1843 Whittier had broken with Garrison, having decided that Abolitionist goals could be better accomplished through regular political channels. He became more active in literature, in which new avenues of publication were now open to him. In the next two decades he matured as a poet, publishing numerous volumes of verse, among them Lays of My Home (1843), Voices of Freedom (1846), Songs of Labor (1850), The Panorama (1856), and Home Ballads and Poems (1860). Among his best-known poems of this period is "Maud Muller" (1854), with its lines "Of all sad words of tongue and pen/ The saddest are these, 'It might have been' ". Most of his literary prose, including his one novel, Leaves from Margaret Smith's Journal (1849), was also published during this time, along with numerous articles and reviews. 1843년에 휘티어는 이미 개리슨과 절교했지만, 링컨을 비롯하여 노예제에 반대하는 후보자 및 여러 개혁운동에 여전히 지지를 보냈다. 또한 문학에서도 좀더 적극적으로 활동하게 되었다. 1843년에 그는 호손 및 포와 함께 로웰의 새 잡지 〈파이어니어 The Pioneer〉에 기고했고, 〈내 고향의 노래들 Lays of My Home〉을 출판했다. 그후 20년 동안 8권의 시집을 출간했는데, 여기에는 〈노동요 Songs of Labor〉(1850)·〈모드 멀러 Maud Muller〉(1854)·〈맨발의 소년 The Barefoot Boy〉(1855)·〈바버라 프리치 Barbara Frietchie〉(1863) 등의 시가 들어 있다. 그의 유일한 장편소설 〈마거릿 스미스의 일기장 Leaves from Margaret Smith's Journal〉(1849)을 비롯한 그의 산문 작품은 대부분 이 시기에 발표되었다. 그는 또한 논설과 평론도 많이 썼다.
Whittier's mother and his beloved younger sister died in the period from 1857 to 1864, but his personal grief, combined with the larger national grief of the Civil War, furthered his literary maturity. The publication in 1866 of his best-known poem, the winter idyll Snow-Bound, was followed by other triumphs in the verse collections The Tent on the Beach (1867), Among the Hills (1868), and The Pennsylvania Pilgrim (1872). Whittier's 70th birthday was celebrated at a dinner attended by almost every prominent American writer, and his 80th birthday became an occasion for national celebration.  남북전쟁은 그의 가족의 주치의인 일라이어스 웰드, 그의 은사이며 역사에 관한 정보원(情報源)인 조슈아 코핀, 그리고 그가 사랑하던 누이동생 엘리자베스의 죽음을 가져왔다. 엘리자베스는 어머니와 더불어 그에게 큰 영향을 미친 사람이었다. 그러나 나라와 개인의 슬픔은 그의 문학을 더욱 성숙시켰다. 1866년에 그의 가장 유명한 시집 〈눈 속에 갇혀 Snow-Bound〉가 발표된 데 이어 〈해변의 텐트 The Tent on the Beach〉(1867)·〈언덕들 사이에서 Among the Hills〉(1868)·〈펜실베이니아의 필그림 The Pennsylvania Pilgrim〉(1872)이 잇따라 성공을 거두었다. 휘티어는 생애의 대부분을 가난하게 살았지만, 〈눈 속에 갇혀〉로 1만 달러를 벌었고, 죽을 때는 친척과 친구 및 자선 단체에 13만 4,000달러의 유산을 남겼다. 그는 보스턴의 유명한 '토요 클럽' 회원이었고, 70회 생일과 80회 생일은 문단의 큰 행사였다.
After outgrowing the Romantic verse he wrote in imitation of Robert Burns, Whittier became an eloquent advocate of justice, tolerance, and liberal humanitarianism. The lofty spiritual and moral values he proclaimed earned him the title of "America's finest religious poet," and many of his poems are still sung as church hymns by various denominations. After the Civil War he changed his focus, depicting nature and homely incidents in rural life. Whittier's verse is often marred by sentimentality, poor technique, or excessive preaching, but his best poems are still read on account of their moral beauty and simple sentiments. He was not a literary figure of the highest stature but was nevertheless an important voice of his age.
   

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