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Abolitionism

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Turner, Nat

터너

Turner, Nat (b. Oct. 2, 1800, Southampton county, Va., U.S.--d. Nov. 11, 1831, Jerusalem, Va.), black American bondsman who led the only effective, sustained slave rebellion (August 1831) in U.S. history. Spreading terror throughout the white South, his action set off a new wave of oppressive legislation prohibiting the education, movement, and assembly of slaves and stiffened proslavery, antiabolitionist convictions that persisted in that region until the American Civil War (1861-65). (see also slave rebellions)

Turner was born the property of a prosperous small-plantation owner in a remote area of Virginia. His mother was an African native who transmitted a passionate hatred of slavery to her son. He learned to read from one of his master's sons, and he eagerly absorbed intensive religious training. In the early 1820s he was sold to a neighbouring farmer of small means. During the following decade his religious ardour tended to approach fanaticism, and he saw himself called upon by God to lead his people out of bondage. He began to exert a powerful influence on many of the nearby slaves, who called him "the Prophet."

In 1831, shortly after he had been sold again--this time to a craftsman named Joseph Travis--a sign in the form of an eclipse of the Sun caused Turner to believe that the hour to strike was near. His plan was to capture the armoury at the county seat, Jerusalem, and, having gathered many recruits, to press on to the Dismal Swamp, 30 miles (48 km) to the east, where capture would be difficult. On the night of August 21, together with seven fellow slaves in whom he had put his trust, he launched a campaign of total annihilation, murdering Travis and his family in their sleep and then setting forth on a bloody march toward Jerusalem. In two days and nights about 60 white people were ruthlessly slain. Doomed from the start, Turner's insurrection was handicapped by lack of discipline among his followers and by the fact that only 75 blacks rallied to his cause. Armed resistance from the local whites and the arrival of the state militia--a total force of 3,000 men--provided the final crushing blow. Only a few miles from the county seat the insurgents were dispersed and either killed or captured, and many innocent slaves were massacred in the hysteria that followed. Turner eluded his pursuers for six weeks but was finally captured, tried, and hanged.

Nat Turner's rebellion put an end to the white Southern myth that slaves were either contented with their lot or too servile to mount an armed revolt. In Southampton county black people came to measure time from "Nat's Fray," or "Old Nat's War." For many years in black churches throughout the country, the name Jerusalem referred not only to the Bible but also covertly to the place where the rebel slave had met his death.

Turner has been most widely popularized by William Styron in his novel The Confessions of Nat Turner (1967).

BIBLIOGRAPHY.

F. Roy Johnson, The Nat Turner Slave Insurrection (1966); Stephen B. Oates, The Fires of Jubilee: Nat Turner's Fierce Rebellion (1975, reissued 1990).

터너 (Nat Turner)

1800. 10. 2 미국 버지니아 사우샘프 턴~1831. 11. 11 버지니아 예루살렘.

미국의 노예 지도자.

미국 역사상 유일하게 지속적으로 영향을 미친 노예 반란(1931. 8)을 이끈 흑인 노예이다. 남부의 백인 사회 전체를 공포로 몰아넣은 그의 활동은 노예의 교육과 이동 및 집회를 금지하는 억압적인 법률을 제정하는 새로운 물결을 일으켰다. 또한 터너의 반란은 폐지론에 반대하는 노예제 지지론자들의 입장을 더욱 강경하게 만들었는데, 이러한 분위기는 남북전쟁(1861~65)이 일어날 때까지 남부에 지속되었다. 터너는 버지니아의 오지에 있는 작지만 번창하는 농장에서 태어날 때부터 농장 주인의 재산이 되었다. 아프리카 태생인 그의 어머니는 아들에게 노예제에 대한 강한 증오심을 심어주었다. 터너는 주인 아들에게 글 읽는 법을 배웠고, 집중적인 종교교육을 열심히 받아들였다. 1820년대초에 그는 가난한 이웃 농장에 팔려갔다. 그후 10년 동안 그의 종교적 열정은 거의 광신에 가까워졌고, 하느님이 그의 종족을 굴레에서 해방하라고 명령하는 소리를 들었다. 그는 인근에 사는 많은 노예들에게 강력한 영향력을 행사하기 시작했으며 흑인 노예들은 그를 '예언자'라고 불렀다.

1831년 그는 또다시 조지프 트래비스라는 기능공에게 팔려갔다. 그직후 일식이 일어났으며 터너는 그것을 공격 시간이 가까웠다는 신호로 믿게 되었다. 군청소재지인 예루살렘을 공격해 무기창고를 점령하고 많은 신병을 모은 뒤, 동쪽으로 48㎞쯤 떨어진 디즈멀 습지대로 들어가 추격대를 따돌리는 것이 그의 계획이었다. 그해 8월 21일 밤 터너는 그가 신뢰하는 7명의 노예와 함께 백인들을 완전 몰살하는 작전에 착수했다. 그는 잠자고 있는 주인 트래비스와 그의 가족을 죽이고 예루살렘을 향해 피비린내 나는 행진을 시작했다. 2일 낮과 밤 동안 60명의 백인이 무자비하게 살해되었다. 터너의 반란은 추종자들의 훈련 부족과 그의 대의명분에 동참한 흑인 노예가 75명뿐이라는 약점이 있었으며 처음부터 성공할 가능성이 희박했다. 백인들이 터너에 맞서 무기를 들었으며 3,000명이나 되는 주 민병대가 도착해 반란군에게 결정적인 타격을 가했다. 군청소재지를 불과 몇㎞ 앞두고 반란군은 뿔뿔이 흩어져 죽거나 사로잡혔고, 그후에도 흥분상태가 계속되어 죄없는 노예들이 수없이 학살당했다. 터너는 추적자들을 피해 6주 동안 도망다녔지만, 마침내 잡혀 재판을 받고 교수형을 당했다.

터너의 반란은 노예들이 자신의 운명에 만족하고 있거나 비굴한 노예근성에 젖어 있기 때문에 무장봉기를 일으킬 수 없다는 남부 백인들의 신화를 깨뜨렸다. 사우샘프턴 군의 흑인들은 '냇의 싸움' 또는 '냇의 전쟁'을 연도를 세는 기준으로 삼았다. 오랫동안 사우샘프턴 군 전역의 흑인 교회에서는 예루살렘이라는 이름이 성서의 지명을 가리킬 뿐만 아니라, 반란노예가 죽음을 당한 곳을 암시하기도 했다. 터너는 윌리엄 스타이어런의 소설 〈냇 터너의 고백 The Confessions of Nat Turner〉(1967)으로 널리 알려졌다.

   

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