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신약 성서 (新約聖書)


(New Testament)

 
   
 

 Letter of Paul to the Romans

로마인들에게 보낸 편지

Introduction

서론
Romans, Letter of Paul to theRomans, Letter of Paul to the, the longest and doctrinally most significant of St. Paul the Apostle's New Testament writings, probably composed at Corinth in about AD 57; it was addressed to the Christian Church at Rome, whose congregation Paul hoped to visit for the first time on his way to Spain. The letter has been intensely studied since early Christian times and was the basis of Martin Luther's teaching on justification by faith alone.

로마서라고도 함
바울이 쓴 [신약성서] 문헌 가운데 가장 길고 교리적으로 매우 중요한 책이다. 사도 바울이 스페인으로 가는 도중에 최초로 방문하고 싶어한 로마의 기독교 교회를 향해 쓴 편지.  AD 57년경 고린토에서 씌어진 것으로 추측된다. 초대 교회 이래 집중적으로 연구되어왔으며, 오직 믿음으로 의롭게 된다는 마르틴 루터 교리의 기초가 되었다.

Paul's lengthy presentation is more a treatise than a letter but falls far short of a complete survey of his theology; there is no discussion, for example, of the Eucharist, the Resurrection, or eschatology.

Paul declares that God's righteousness has always been manifest in his dealings with men. Though the Apostle notes with pride the unique religious heritage of the Jewish people (the Covenant, the Law, the patriarchs, and Christ himself), he declares that righteousness no longer comes through observance of the Mosaic Law, not even for Jews, because God now manifests his righteousness through Christ, whose righteousness is the source of righteousness for all mankind. Paul, however, cautions his readers that righteousness is not a license to sin. The letter also contains several specific exhortations, such as to repay evil with good, to support and love one another, and to be obedient to civil rulers. (see also Judaism)

바울의 긴 논술은 편지라기보다는 논문에 가깝지만 그것만으로 그의 신학을 완전히 파악한다는 것은 어려운 일이다. 예를 들어 이 편지에는 성만찬·부활·종말론에 관한 언급이 없다

바울은 여기에서 하느님의 의()는 인간과 하느님의 관계에서 언제나 명백하게 드러난다고 선언한다. 비록 사도 바울이 유대 민족의 특별한 종교적 유산(계약, 율법, 족장들, 그리스도 자신)을 자랑스럽게 여기지만 의는 모세의 율법을 준수함으로써 오는 것이 아니며, 이것은 유대인의 경우도 마찬가지라고 선언한다. 왜냐하면 하느님은 모든 인간의 의의 원천이 되는 그리스도를 통해 자신의 의를 드러내기 때문이라는 것이다. 그럼에도 불구하고 바울은 독자들에게 의롭다함[義認]을 얻었다 하여 그것이 죄를 지어도 좋다는 허가장은 아니라는 점을 환기시킨다. 이 편지는 또한 '선으로 악을 갚으라', '서로 돕고 사랑하라', '통치자들에게 복종하라'와 같은 몇몇 구체적인 권면의 말을 포함하고 있다.

Outline 개요
Introduction and theme
1.1-17
서론과 주제
Man's need of salvation
1.18-3.20
사람의 구원에 대한 필요
God's way of salvation
3.21-4.25
하나님의 구원에 대한 방법
The new life in Christ
5.1-8.39
그리스도 안의 새로운 삶
Israel in the plan of God
9.1-11.36
하나님의 계획에 의한 이스라엘
Christian conduct
12.1-15.13
기독교인의 품행
Conclusion and personal greetings
15.4-16.27
결론과 작별 인사
로마서(Romans)

 
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