Jesusi.com Homepage

 

 

 게시판  검색  자료실  사이트맵  예수와나?

뒤로 ]  ] 위로 ] 다음 ]

 
 

신약 성서 (新約聖書)


(New Testament)

 
   
 

Letters of John

요한의 편지들

Introduction

서론
John, letters of, three New Testament writings, all composed sometime around AD 100 and traditionally attributed to John the Evangelist, son of Zebedee and disciple of Jesus. The author of the first letter is not identified, but the writer of the second and third calls himself "presbyter" (elder). Though the question of authorship has been much discussed, the language and contents of the three letters suggest a common source. 요한서신, [신약성서]에 들어 있는 3편의 저작. 모두 100년경에 씌어졌고, 전승에 따르면 제배대오의 아들이자 예수의 제자인 복음서 저자 요한이 썼다고 한다. 첫째 편지에는 저자에 대한 언급이 없으나, 둘째와 셋째 편지에서 저자는 자신을 '장로'라고 부른다. 저자 문제는 많이 논란되어왔으나, 언어와 내용으로 미루어 보아 3개의 편지는 한 저자의 글로 볼 수 있다.
The first letter was apparently addressed to a group of churches where "false prophets," denounced as Antichrist, denied the incarnation of Jesus and caused a secession so substantial that the orthodox remnant was sadly depleted. The faithful were deeply disturbed that the heresy found favour among pagans, and they apparently felt inferior because those who had left their midst claimed to have profound mystical experiences. The heretics asserted that they possessed perfection, were "born of God," and were without sin. By placing themselves above the Commandments, they in fact sanctioned moral laxity. John's letter thus urges the Christian community to hold fast to what they had been taught and to repudiate heretical teachings. Christians are exhorted to persevere in leading a moral life, which meant imitating Christ by keeping the Commandments, especially that of loving one another. The spirit of the letter closely parallels that of the Fourth Gospel. [요한의 첫째 편지] '적그리스도'로 단죄된 '거짓 예언자들'이 예수의 성육신(成肉身)을 부정하여 정통 신자들이 남지 않을 정도로 중대한 분열을 일으키고 있었던 교회들에 보낸 것임이 분명하다. 신자들은 이단설이 이교도들에게 환대를 받는 데 깊은 불안을 느꼈으며, 자기들을 버리고 떠난 사람들이 심오한 신비주의적 체험을 했다고 주장하는 데 대해서 열등감을 느끼고 있었던 것이 분명하다. 이단들은 자기들이 완전하며, '하느님으로부터 났으며', 죄가 없다고 주장했다. 그들은 스스로를 계명 위에 둠으로써 사실상 도덕적인 방종을 인정했다. 그러므로 [요한의 첫째 편지]는 그리스도교 공동체를 향해 그들이 지금까지 배워온 것을 굳게 잡고 이단의 가르침들을 배척하라고 권하며, 그리스도교도들에게 인내심을 가지고 도덕적인 모범 생활을 해나가라고 훈계한다. 그것은 계명들, 특히 서로 사랑하라는 계명을 지킴으로써 그리스도를 닮아가는 것을 뜻했다. 이 편지의 취지는 제4복음서의 것과 매우 비슷하다.
Outline 개요

Introduction
1.1-4

서론

Light and drakness
1.5-2.29

빛과 어두움

Children of God and children of the Devil
3.1-24

하나님의 자녀들과 마귀의 자녀들

Truth and error
4.1-6

진리와 죄악

The duth of love
4.7-21

사랑의 의무

Victorious Faith
5.1-21

승리하는 믿음

요한1(1 John)
1 2 3 4 5

The second and third letters are closely akin to the first in language and ideas. The second exhorts a church, fancifully called "the elect lady and her children," to boycott heretics who deny the reality of the incarnation. The third letter is addressed to a certain Gaius and complains that "Diotrephes, who lies to put himself first, does not acknowledge my authority"--a hint that Gnostic teachings were severely disrupting the community.

[요한의 둘째 편지] [요한의 셋째 편지]는 언어와 사상이 [요한의 첫째 편지]와 매우 비슷하다. [요한의 둘째 편지]는 교회를 '선택받은 귀부인과 그 자녀들'이라고 독특하게 부르면서 성육신의 실재를 부정하는 이단들을 배척하라고 권고한다. 가이오에게 보내진 [요한의 셋째 편지] "디오드레페가 그 교회의 우두머리가 되려는 야심을 품고 우리의 권위를 인정하려 하지 않습니다"라고 불평하는데, 이 말은 당시 영지주의 가르침들이 교회를 심각하게 어지럽히고 있었음을 암시한다.

Outline of the Second Letter 둘째 편지의 개요

Introduction
1-3

서론

The primacy of love
4-6

사랑이 먼저이라

Warning against false doctrine
7-11

거짓 교리에 대한 경고

Conclusion
12-13

결론

요한2(2 John)

Outline of the Third Letter 셋째 편지의 개요

Introduction
1-4

서론

Gaius is praised
5-8

가이오를 칭찬하다

Diotrephes is condemned
9-10

디오드레베를 꾸짖다

Conclusion
13-15

결론

요한3(3 John)

 
   
 

요한일서 ]


 ] 위로 ] 신약 성서 서론 ] 마태복음 ] 마가복음 ] 누가복음 ] 요한복음 ] 사도행전 ] 로마서 ] 고린도전서 ] 고린도후서 ] 갈라디아서 ] 에베소서 ] 빌립보서 ] 골로새서 ] 데살로니가서 ] 데살로니가후서 ] 디모데전서 ] 디모데후서 ] 디도서 ] 빌레몬서 ] 히브리서 ] 야고보서 ] 베드로전서 ] 베드로후서 ] [ 요한일서 ] 요한이서 ] 요한삼서 ] 유다서 ] 요한계시록 ]


 
 
 

 게시판  검색  자료실  사이트맵  예수와나?

뒤로 ]  ] 위로 ] 다음 ]

 
 

Jesusi.com Homepage



This page was last modified 2002/01/01